پر تعدادترین پرونده‌های قضایی کدامند؟

رزرو وقت مشاوره

برای دریافت مشاوره از تیم مرکب از بهترین مشاوران حقوقی، قضایی، ثبتی و روانشناسی کافی است درخواست خود را ثبت کنید

لینک کوتاه مطلب

https://www.moshaverambash.com/?p=7354

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما کاربردی باشد

درخواست مشاوره

به گزارش سایت«مشاورم باش» به نقل از سایت خبرآنلاین،رئیس قوه قضائیه با اشاره بر اصل سازش و رفع اختلاف گفت: دعاوی خانوادگی چون طلاق، نفقه، حضانت و … یکی از محورهای پرتعداد تشکیل پرونده قضایی است که باتوجه به ظرفیت کنونی قوه قضائیه امکان بررسی سریع آن‌ها وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای بعد از ظهر امروز در دیدار اقشار مختلف مردم قم، با اشاره به لزوم حرکت در مسیر تحقق آرمان الهی و تامین دنیا و آخرت مردم در گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: باید جنبه هم‌فکری و هم‌اندیشی در بین عموم اقشار مردم پررنگ‌تر شود تا بتوانیم در راستای حل مشکلات به ادراک مسائل برسیم.

وی با بیان اینکه امروز و در این دیدار مباحث قابل توجهی مطرح شد که بعضا دستورالعمل‌هایی را در ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: برای اینکه دستگاه قضایی در تراز انقلاب قرار بگیرد باید زیرساخت‌های مناسبت به خصوص در حوزه نیروی انسانی داشته باشیم چراکه علوم انسانی مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی یک از مباحث اولویت‌دار است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نقصان در نیروی انسانی شاغل در قوه قضائیه موجب پیداش میشکلات در صدور احکام خواهد شد، مطرح کرد: در همین راستا تعداد ۲۵۰ نفر از طلاب حوزه علمیه در کسوت قاضی درحال جذب هستند که به زودی دوره کارآموزی این افراد نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای حل مشکلات و معضلات آماده همکاری با دانشگاه‌ها، نخبگان، افراد صاحب ایده و حوزه‌های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی که همیشه دین‌داران با آن مواجه بوده‌اند موضوع ناهنجاری‌های اجتماعی است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه در جامعه ما هر مقداری از فساد و نارسائی در زمینه فساد غیر قابل قبول است، تصریح کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید یک نگاه جامع در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، حقوقی، آموزش و اطلاعاتی هستیم اما متاسفانه به دلیل فعالیت‌های موازی و جزیره‌ای در حوزه مباحث فرهنگی شاهد بی‌اثر شدن این فعالیت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه ناهنجاری‌های موجود در قم بسیار کم‌تر از القای دشمنان است، یادآور شد: باندهای فساد سیستماتیک در برخی از ناهنجاری‌های اخلاقی موثر هستند که در این راستا باید نهادهای اطلاعاتی اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *