تمدید دریافت آثار جشنواره “نقد برتر” قوه قضائیه تا ۳۱ خرداد

رزرو وقت مشاوره

برای دریافت مشاوره از تیم مرکب از بهترین مشاوران حقوقی، قضایی، ثبتی و روانشناسی کافی است درخواست خود را ثبت کنید

لینک کوتاه مطلب

https://www.moshaverambash.com/?p=7156

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما کاربردی باشد

درخواست مشاوره

به گزارش سایت «مشاورم باش» به نقل از خبرگزاری تسنیم،دبیرخانه نخستین جشنواره “نقد برتر” قوه قضائیه، از تمدید فراخوان و دریافت آثار این جشنواره خبر داد و تاریخ 31 خردادماه جاری را به عنوان آخرین مهلت دریافت آثار معرفی کرد.

گفتنی است؛ در راستای اجرای مأموریت‌های قوه قضائیه به خصوص «احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع» که در اصل یکصدوپنجاه‌وششم قانون اساسی پیش‌بینی شده است و نیز راهکارهای مندرج در سند تحول قضائی با عنوان تقدیر از نقدهای برتر درباره قوه قضائیه مبتنی بر نظرسنجی مستقیم از صاحب‌نظران، فعالان اجتماعی و رسانه‌ای، مراکز علمی و نهادهای مردمی، جشنواره نقد برتر قوه قضائیه در هفته قوه قضائیه سال 1401 برگزار می‌شود.

در این جشنواره، آثار مختلف رسانه‌ای، علمی، حقوقی و … در قالب‌های مختلف مکتوب و چندرسانه‌ای مورد ارزیابی و تقدیر قرار خواهند گرفت. بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره نقد برتر، 10 محور اصلی و 55 محور فرعی برای آثار دریافتی از سوی منتقدین در نظر گرفته شده است.

محورهای ده‌گانه اصلی این جشنواره که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود در خصوص آن را به دبیرخانه ارسال کنند عبارتند از:

رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل‌وفصل دعاوی و رفع اختلافات

پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی

نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور

احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع

کشف جرم، تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام

اصلاح مجرمان

نظام مدیریتی قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه

کارکردهای رسانه‌ای در قوه قضائیه

رویکردهای تحول و تعالی و کارکردهای برون‌سازمانی قوه قضائیه

 قابل ذکر است؛ ذیل هرکدام از محورهای اصلی محتوایی، تعدادی محور فرعی نیز موجود است که با مراجعه به سایت نقد برتر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

بر این اساس، منتقدین صاحب اثر می‌توانند آثار خود با محورهای یاد شده را تا  31 خرداد سال 1401 با مراجعه به سایت نقد برتر به نشانی https://naghd.eadl.ir و سامانه نقد برتر به نشانی  naghdebartar.ir  ثبت و ارائه کنند.

این خبر می‌افزاید؛ پیش از این رضا مسعودی‌فر، دبیر جشنواره نقد برتر قوه قضائیه در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود؛ برگزاری جشنواره نقد برتر به این دلیل است که در سند تحول قضائی پیش‌بینی شده تا تحت عنوان تقدیر از نقدهای برتر، نسبت به قوه قضائیه نقدهای کارشناسی و مطلوب ارائه شود. الان در جامعه این گمانه‌زنی وجود دارد که قوه قضائیه از جمله دستگاه‌هایی است که تاب و توان نقد در آن نیست و این قوه نقد را نمی‌پذیرد؛ ولی با این کار ـ که تأکید می‌کنم تبلیغاتی و نمایشی نیست بلکه به صورت کاملاً واقعی برگزار می‌شود ـ قوه قضائیه می‌خواهد بگوید از نقدی که مبنای منطقی، علمی و عملی داشته باشد نه‌تنها استقبال می‌کند؛ بلکه از نقدکننده تقدیر می‌شود و حتی به سراغ اصلاح آن مشکلاتی که در نقد مطرح شده، می‌رود و در مقام پاسخگویی توضیح می‌دهد که اصلاح رویه مبتنی بر نقد وارده انجام شده است.

وی همچنین گفته بود؛ مخاطبین جشنواره برای نقد در چهار حوزه تعریف شده‌اند؛ فعالان رسانه‌ای، فعالان اجتماعی، مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه و همچنین نهادهای مردمی. یعنی ناقدان باید در این 4 حوزه نقد خود را مطرح کنند و در حقیقت این جشنواره نقد عمومی نیست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *