فرآیند های ثبتی با توجه به راهبردهای هوشمند سازی و الکترونیکی شدن باز تعریف خواهند شد

رزرو وقت مشاوره

برای دریافت مشاوره از تیم مرکب از بهترین مشاوران حقوقی، قضایی، ثبتی و روانشناسی کافی است درخواست خود را ثبت کنید

لینک کوتاه مطلب

https://www.moshaverambash.com/?p=7158

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما کاربردی باشد

درخواست مشاوره

به گزارش سایت «مشاورم باش» به نقل از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر استفاده از شیوه های نوین به منظور ارتقاي سلامت اداری و رضایتمندی مردم تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دکتر حسن بابایی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جریان سفر خود به استان مرکزی و در نشست تخصصی با روسای واحدهای ثبتی استان مرکزی گفت: یکی از شاخص ها  و مولفه های دوران تحول و تعالی در دستگاه قضا الکترونیکی شدن و هوشمندسازی فرآیندها است که باعث کاهش فساد اداری، تسریع و صحت انجام امور می شود.

وی تاکید کرد: هوشمندسازی ، میزان مراجعات مردم را به ادارات قضایی به حداقل می رساند چرا که وقت مردم ارزشمند است و هزینه های حمل و نقل برای مردم بالا است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك کشور اظهار داشت: بحث الکترونیکی کردن اسناد نیز هدفگذاری شده است و با انجام این مهم ، سند در اختیار مردم قرار نمی گیرد و به واسطه بارگذاری در سامانه ، جعل، صدور المثنی و استعلامات منتفی می شود و با کاهش خطای انسانی، موجبات رضایتمندی مردم فراهم خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، تکریم ارباب رجوع و جلب رضایتمندی مردم است که همه مدیران و کارکنان ثبت باید آن را سر لوحه امور خود قرار دهند.

شایسته سالاری مبتنی بر دانش ثبتی و اخلاق محوری معیارهای اساسی در انتخاب مدیران آینده ثبتی است

دکتر بابایی معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با جوانان و نخبگان واحدهای ثبتی استان مرکزی با اشاره اینکه سازمان ثبت نياز به چرخش مدیریتی دارد، گفت: بهره گیری از ظرفیت نیروهای جوان‌ و توانمند در پست‌های مدیریتی این سازمان می تواند تحقق اهداف عالی را سرعت ببخشد.

بابایی افزود: انتظار داریم کارمندان از شیوه های نوین در جهت انجام امور را سر لوحه فعالیت خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه رفاه و معیشت همکاران ثبتی از سیاست ها و دغدغه های سازمان است بیان داشت: 

اقدامات بسیار خوبی در جهت رفاه و معیشت همکاران صورت گرفته است که در آینده نزدیک شاهد آثار آن خواهیم بود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه باید از خانم های با دانش و لایق در پست های مدیریتی استفاده نمود تاکید کرد: از همکاران انتظار داریم با افزایش دانش خود به صورت کارآمد در خدمت تحقق اهداف سازمان باشند.

وی با اشاره به اهداف تشکیل جلسات دیدار با جوانان و نخبگان واحدهای ثبتی، افزود: در سازمان، اصل بر این است که افراد بتوانند در توسعه و تحول سازمان موثر باشند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت باید  توسعه، تحول و تعالی پیدا کند تا سازمان به سازمان پیشرو تبدیل شود و همه باید در تحقق این مهم خود را مسئول بدانند و برای آن تلاش نمایند.

گفتنی است در پایان مراسم از فعالان قرآنی و بازنشستگان شاخص قدردانی شد.

برنامه هفتم توسعه کشور یک فرصت است

دکتر بابایی در نشست با رییس و اعضای کانون سردفتران و دفتریاران استان مرکزی با اشاره به اینکه بازبینی در ساختار دفاتر الزامی است، بیان داشت: ایجاد ساختار منسجم و قوی باید در دستور کار اعضای کانون قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد مشخص ما در همین رابطه این است که با تشکیل کار گروه های تخصصی شرایط و زمینه تحول و بازبینی در قوانین فراهم شود.

معاون رییس قوه قضاییه با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور به عنوان یک سند بالادستی افزود: سردفتران باید با هم اندیشی از این فرصت استفاده کنند و با مطالعه دقیق و کارشناسی پیشنهادات خود را برای گنجاندن مباحثی در برنامه هفتم توسعه مطرح کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سردفتران و دفتریاران جزیی از همکاران ما و بخشی از خانواده سازمان هستند گفت: رفع مشکلات فعالان این حوزه را در دستور کار قرار داده ایم و تا حصول نتیجه تلاش هایمان را ادامه می‌دهیم اما لازمه این اتفاق این است که خود سردفتران و دفتریاران یک ساختار منسجم برای خود طرح ریزی کنند.

بابایی گفت: به باور من کانون سردفتران و دفتریاران باید ساختار خوب و حرفه ای و مجموعه اجرایی قوی داشته باشد تا بتوانیم اقدامات خوبی را به صورت مشترک طراحی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاك كشور باید نقش تسهیل گری داشته باشد بیان داشت: چرا روسا و اعضای سردفتران و دفتریاران برای توسعه سند رسمی ایده و پیشنهادات خود را ارایه نمی کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران را که در جلسه حضور داشتند مورد خطاب قرار داد و با اشاره به اجرای کاداستر زراعی تاکید کرد: گذشته را فراموش کنید و سعی کنید از فرصت ها استفاده کنید و تمام نقل و انتقالات این حوزه را در دفاتر انجام دهید.

لازم به ذکر است در پایان این نشست از سردفتران و دفتریاران بازنشسته تجلیل شد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *