پيشنهادهاي کانون سردفتران براي اصلاح تعرفه هاي حق التحرير

رزرو وقت مشاوره

برای دریافت مشاوره از تیم مرکب از بهترین مشاوران حقوقی، قضایی، ثبتی و روانشناسی کافی است درخواست خود را ثبت کنید

لینک کوتاه مطلب

https://www.moshaverambash.com/?p=7167

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما کاربردی باشد

درخواست مشاوره

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: پیشنهاد اصلاح در تعرفه‌های حق التحریر را داده ایم که اين پیشنهاد‌ها تعدیلی و بر مبنای تورم است.

به گزارش سایت «مشاورم باش» به نقل از خبرگزاری صداوسیما،علی خندانی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره درخواست اصلاح تعرفه‌های دفاتر اسناد رسمی افزود: ما در خواستی مبنی بر تغییر در تعرفه‌های حق التحریر دفاتر اسناد رسمی نداده ایم، چون هنوز مدت زمان چهار سال از آخرین تغییرات در تعرفه‌ها نگذشته است، بلکه پیشنهاد ما اصلاح تعرفه‌های حق التحریر در دفاتر اسناد رسمی است.

وی گفت: بنابراین طبق قانون درخواست اصلاح (بازنگری) تعرفه‌ها قبل از پایان مهلت ۴ ساله نیز ممکن است که اکنون ما پیشنهاد اصلاح در تعرفه‌های را داده ایم. وی افزود: پیشنهاد‌های ما نیز تعدیل حق التحریر‌ها بر مبنای تورم و هزینه‌های سردفتری است، از جمله در اسناد قطعی خودرو کاهش تعرفه‌های حق التحریر را به مراجع مربوطه پیشنهاد داده ایم و البته در تعرفه‌های حق التحریر اسناد رهنی نیز هیچ تغییری صورت نگرفته است.
براساس ماده ۵۴ قانون دفاتر اسناد رسمی، تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی باید هر چهار سال یکبار تغییر کند که آخرین تغییر مربوط به ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ است، البته تعرفه‌های حق التحریر دفاتر اسناد رسمی که در سال ۹۹ ابلاغ شد، یک سال تاخیر داشت، بنابراین با احتساب سال ۹۸، هرگونه تغییر در تعرفه‌ها باید در فروردین سال ۱۴۰۳ رخ دهد.
پیش از این رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از احتمال بازنگری در تعرفه‌های دفاتر اسناد رسمی خبر داده است. تعرفه‌های حق التحریر دفاتر اسناد رسمی نیز مربوط به تنظیم اسناد مالی، تنظیم اسناد غیر مالی و سایر خدمات ثبتی است.

 
 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *