معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تاکید کرد؛ ضرورت تکمیل بانک اطلاعاتی آسیب ها و جرائم

رزرو وقت مشاوره

برای دریافت مشاوره از تیم مرکب از بهترین مشاوران حقوقی، قضایی، ثبتی و روانشناسی کافی است درخواست خود را ثبت کنید

لینک کوتاه مطلب

https://www.moshaverambash.com/?p=7350

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما کاربردی باشد

درخواست مشاوره

به گزارش سایت«مشاورم باش» به نقل از خبرگزاری مهر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، بر تکمیل بانک اطلاعاتی آسیب‌ها و جرائم تاکید کرد و گفت: یکی از معضلات امر پیشگیری، فقدان بانک اطلاعاتی واحد است.

اصغر جهانگیر، در سفر به استان قم، از نزدیک در جریان آسیب‌ها و مشکلات قضائی این استان قرار گرفت.

وی در ابتدا از نمایشگاه فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان قم دیدن کرد و حجت‌الاسلام یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم به توضیح محتوای غرفه‌ها و سبک برگزاری کارگاه‌ها پرداخت.

در ادامه فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان با جهانگیر دیدار و گزارش عملکرد خود در زمینه پیشگیری را ارائه دادند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جمع مسئولان دستگاه قضا و فعالان حوزه پیشگیری در استان قم گفت: معاونت پیشگیری برای مقابله با آسیب‌ها باید در ابتدا آسیب‌شناسی کند؛ این آسیب‌شناسی باید به نحوی باشد که در نهایت یک مجموعه و بسته کامل از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها به دست آید.

جهانگیر افزود: باید به جای آنکه یک آمار کلی از تعداد بالای آسیب‌ها جمع‌آوری شود، چند مجموعه محدود و مشخص از آسیب‌ها را شناسایی و با آن‌ها به صورت ریشه‌ای مقابله کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه به اهمیت بانک اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات امر پیشگیری فقدان بانک اطلاعاتی واحد است که در دسترس ارگان‌ها و سازمان‌های فعال و مسئول باشد؛ این معضل سبب تنوع آمارها و تبعاً موجب بروز خطا و یا کاهش دقت در آسیب‌شناسی خواهد شد.

وی اظهار کرد: قم شهر اجتهاد و قیام است و این یک دِین و وظیفه مضاعف برای ما ایجاد می‌کند که بیش از هر جای دیگر در این شهر و استان تلاش شود تا آسیب‌ها و جرایم ریشه‌کن شوند چراکه این شهر الگوی جهان اسلام است.

در پایان قائم مقام دادستان استان، معاون دادستان استان، معاون اجتماعی استاندار قم، مدیر کل بهزیستی استان، قاضی ناظر زندان‌های قم، دادیار جرایم غیر عمد دادسرا و اجرای احکام قم، نماینده پلیس پیشگیری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و مسئول طرح مهر، به ارائه گزارش‌های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *