مدیرکل مشارکت های مردمی وسرمایه های اجتماعی قوه قضاییه: پیامک های هشدار اجتماعی قوه قضاییه از دادگستری های ۳۱ استان همزمان به سراسر کشور ارسال خواهد شد

رزرو وقت مشاوره

برای دریافت مشاوره از تیم مرکب از بهترین مشاوران حقوقی، قضایی، ثبتی و روانشناسی کافی است درخواست خود را ثبت کنید

لینک کوتاه مطلب

https://www.moshaverambash.com/?p=7276

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما کاربردی باشد

درخواست مشاوره

به گزارش سایت«مشاورم باش» به نقل از خبرگزاری میزان،مدیرکل مشارکت های مردمی وسرمایه های اجتماعی قوه قضاییه، گفت: با لینک دادگستری های ۳۱ استان کشور ارسال ۲۰۰ الی ۳۰۰ پیامک پیشگیرانه به صورت همزمان به مردم در سراسر کشور ارسال خواهد شد.

اسماعیل حسن زاده در جلسه هم اندیشی با مجمع خیرین سلامت کشور که امروز با حضور جمعی از خیران این مجمع برگزار شد با اشاره به توجه بر جلب مشارکت های مردمی در سند تعالی و تحول قوه قضاییه و امضا دستورالعمل جلب مشارکت های مردمی توسط رئیس دستگاه قضا، اظهار کرد: یکی از دلایل قرار گرفتن قوه قضاییه در کنار انجمن های مردم نهاد و خیران این است که ماموریت های این قوه با مشارکت ها و نهاد های مردمی و در اصطلاح مردمی شدن در قانون اساسی و قوانین عادی کشور آمده است.

حسن زاده با اشاره به ماموریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و اداره کل مشارکت های مردمی و سرمایه های اجتماعی قوه قضاییه در راستای جلب حمایت و استفاده از مشارکت های مردمی، گفت: بزرگترین جامعه هدف یعنی قشر کم برخوردار جامعه و زندانیانی که به دلیل فقر مرتکب جرم ‌ شده اند و خانواده های آنان که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند از مخاطبان قوه قضاییه هستند که به کمک خیران م مشارکت های مردمی بسیاری از مشکلات آنها قابل حل خواهد بود.

وی بیان کرد: در همین راستا حمایت ویژه قضایی از خیران و سمن ها به جهت تسهیل در روند کمک و مشارکت های آنان ضروری است تا خیران، این انسان های نیک با فراغ بال بیشتری کمک های خود را توسعه دهند.

در ادامه جلسه جمعی از مسئولان نهادهای مردمی و اعضا مجمع خیرین سلامت کشور به بیان نظرات خود در زمینه تعامل قوه قضاییه با خیران و سمن ها
در جهت کمک به فقرزدایی و ایجاد اشتغال و طرح مشکلات موجود پرداختند.

مدیرکل مشارکت های مردمی وسرمایه های اجتماعی قوه قضاییه پس از استماع نظرات و مشکلات حاضران در جلسه گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در راستای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و پیشگیری و کاهش وقوع جرم در جامعه از راهکارها و نظرات اعضا مجامع خیران استقبال و استفاده می کند.

وی در واکنش به طرح موضوع وجود برخی تجهیزات پزشکی کمیاب و لازم برای درمان بیماران در انبارهای سازمان اموال تملیکی توسط یکی از حاضران، اعلام کرد: پیگیری می شود تا حتی اگر یک قطعه کوچک از تجهیزات پزشکی در جایی خاک می خورد با اطلاع رسانی و دستور مقامات ذی صلاح این تجهیزات در اختیار خیران و جامعه برای استفاده عمومی قرار گیرد.

حسن زاده با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم، اضافه کرد: در هفته قوه قضاییه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد. در همین زمینه سامانه هایی خریداری شده تا با لینک دادگستری های ۳۱ استان ۲۰۰ الی ۳۰۰ پیامک پیشگیرانه در یک لحظه برای مردم سراسر کشور ارسال شود.

وی با خواهش از تمامی خیریه ها برای ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد مخصوص از این سامانه، افزود: تحقق دستور رئیس قوه قضاییه در جهت رفع مشکلات خیران نیازمند مکانیزم است. با کددار شدن خیریه ها، پرونده های قضایی آنان در کمترین زمان ممکن رسیدگی و تعیین تکلیف خواهند شد.

مدیرکل مشارکت های مردمی وسرمایه های اجتماعی قوه قضاییه همچنین تاکید کرد: بخش بزرگی از جامعه نیازمند خدمات خیران در قوه قضاییه هستند که اگر خدمات خیران به این بخش و قبل از ارتکاب جرم ارایه شود بسیاری از افراد مجرم نخواهند شد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *