سخنگوی مرکز وکلا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: مخالف طرح اصلاح قانون استفاده برخی از دستگاه ها از نماینده حقوقی هستیم

رزرو وقت مشاوره

برای دریافت مشاوره از تیم مرکب از بهترین مشاوران حقوقی، قضایی، ثبتی و روانشناسی کافی است درخواست خود را ثبت کنید

لینک کوتاه مطلب

https://www.moshaverambash.com/?p=7327

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما کاربردی باشد

درخواست مشاوره

به گزارش سایت«مشاورم باش» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: قانون آیین دادرسی تاکید دارد فقط دستگاه‌های دولتی اجازه دارند از امتیاز شرکت نماینده حقوقی در دادگاه استفاده کنند آن هم با شرط‌های مشخص شده اما مجلس بعد از قانون تسهیل در مجوز‌های کسب و کار شروع به ارائه طرحی کرده که کارشناسان حقوق بتوانند در شرکت‌های خصوصی هم به عنوان نماینده حقوقی در جلسه دادگاه شرکت کنند.

حسین ایجی گفت: مجلس کارگروهی تشکیل داده و نماینده مرکز وکلا با حضور در این جلسه مخالفت خودش را اعلام کرده و مجدد با تشکیل جلسه‌ای، جزئیات را بررسی می‌کنند که نماینده مرکز وکلا به علت مخالفت با این طرح در این جلسه شرکت نکرده است.

او گفت: یکی از نمایندگان پس از جلسه دوم اظهار داشته که همه موافق این طرح هستند، به غیر از کانون وکلا؛ این طور برداشت می‌شود مرکز وکلا موافق این طرح است، در حالیکه قبلا، مخالفت خود را اعلام کرده بودیم.

در روز‌های اخیر اخبار مربوط به بررسی طرح موسوم به اصلاح قانون استفاده بعضی دستگاه‌ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، که به موجب آن تمام شرکت ها، بنگاه‌ها و موسسات خصوصی نیز می‌توانند جهت طرح، دفاع و تعقیب دعاوی خود در مراجع قضایی به جای وکیل دادگستری از نماینده حقوقی استفاده کنند.

رو گذشته رئیس کمیته تخصصی بررسی طرح اصلاح قانون استفاده برخی دستگاه‌ها از نماینده حقوقی گفته بود در نخستین جلسه کمیته به استثنای کانون وکلای دادگستری، استفاده از نماینده حقوقی مورد وفاق همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *