رئیس کل دادگستری استان یزد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های یزد ۲۱ روز شد

رزرو وقت مشاوره

برای دریافت مشاوره از تیم مرکب از بهترین مشاوران حقوقی، قضایی، ثبتی و روانشناسی کافی است درخواست خود را ثبت کنید

لینک کوتاه مطلب

https://www.moshaverambash.com/?p=7405

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما کاربردی باشد

درخواست مشاوره

به گزارش سایت«مشاورم باش» به نقل از خبرگزاری مهر،به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری، روز سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از مباحث دادگستری، اتقان آرا و آرایی سرانجام ندارند یا نقض می شوند، اظهار داشت: برای حل این مشکل اقدام به برگزاری دوره های آموزشی همچنین جمع آوری آرا در بانک آرای دادگستری استان و اصلاح قالب های آرا کارشناسی شده است.

وی افزود: در همین راستا چاپ کتاب ۴۰ جلدی «۴۰ رای، ۴۰ تجربه» در دستور کار است که تاکنون هشت جلد آن منتشر شده و چهار جلد نیز در دست چاپ است و امور مربوط به ۱۳ جلد دیگر نیز در دست اقدام است.

دهشیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۹۷.۷ درصد زندانیان استان یزد مرد و بقیه زن هستند، عنوان کرد: ۲۸.۴ درصد زندانیان استان بومی هستند و بیشترین محکومیت ها در زندان یزد مربوط به مواد مخدر، سرقت و جرائم علیه اشخاص و اطفال است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به شاخص‌های ۱۹ گانه ای که برای ارزیابی زندان‌ها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: یزد در این زمینه در اردیبهشت ۱۴۰۰ رتبه هفتم و در اردیبهشت ۱۴۰۱ رتبه دوم کشور را به دست آورده است.

رشد ۷۲ درصدی رسیدگی الکترونیک به پرونده ها در یزد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دادرسی الکترونیکی پرونده ها در دستگاه قضایی استان یزد اظهار داشت: ۵ هزار و ۸۶۷ مورد از ۸ هزار و ۱۷۹ مورد پرونده استان یزد به صورت الکترونیک دادرسی شده که این میزان رشد ۷۲ درصدی داشته است.

دهشیری ادامه داد: تاکنون ۱۶ اتاق دادرسی الکترونیکی در زندان راه اندازی شده و پرونده زندانیان بدون نیاز به حضور آنها در دادگاه رسیدگی می شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در دستگاه قضایی استان یزد را در سال ۱۴۰۰ به طور میانگین ۹۳ روز اعلام کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ میانگین رسیدگی به پرونده های استان یزد به ۲۱ روز رسیده است.

وی در مورد مجازات‌های جایگزین حبس نیز اظهار داشت: حبس مجازاتی سوخته و برای مخلان نظم و امنیت است و به سمت استفاده از مجازات های جایگزین حبس در مدل سوم مجازات رفته ایم.

دهشیری همچنین در مورد ثبت نام ۴۹۰ هزار و ۳۶۲ نفر از جمعیت یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفری استان یزد در سامانه ثنا بیان کرد: ۹۳.۷ درصد ابلاغ های آنها از طریق این سامانه انجام شده است.

۵۴.۵ درصد پرونده های مسن استان یزد تعیین تکلیف شد

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین از کاهش پرونده های مسن در استان یزد خبر داد و بیان کرد: ۵۴.۵ درصد پرونده های مسن استان تعیین تکلیف شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رتبه صلح و سازش در پرونده ها در استان یزد را در سطح کشور دوم اعلام کرد و گفت: شورای حل اختلاف استان یزد نیز از نظر عملکردی رتبه پنجم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

دهشیری همچنین با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای احیا و حفظ حقوق عامه در زمینه رفع تصرف و اجرای احکام قطعی برای رفع تصرف عنوان کرد: طی یک سال گذشته ۶۶۷ حکم رفع تصرف فوری با دستور قضایی اجر شده که با این احکام، بیش از ۷۳۸ هکتار از اراضی ملی استان یزد رفع تصرف شد که ارزش این اراضی ۳ هزار و ۲۳۵ میلیارد و ۴۶ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به ورود دستگاه قضا استان یزد به حوزه تولید نیز اظهار داشت: یکی از برنامه های ما حمایت از تولیدکنندگان است که در این راستا سایت حامی نیز به ابتکار دادستان یزد راه اندازی شده ضمن اینکه معاون دادستان نیز یک روز در هفته در شرکت شهرک های صنعتی استان یزد برای رسیدگی به مسائل و مشکلات تولیدکنندگان مستقر شده است.

صدور حکم مدیر سابق محیط زیست یزد و انفصال از خدمت یک شهردار

دهشیری همچنین به تشریح پرونده های خاص استان یزد پرداخت و گفت: پرونده ای در حوزه مدیران اسبق محیط زیست به اتهام ارتشا و جعل اسناد دولتی تشکیل شد که حکم این پرونده صادر شده و محکومان به انفصال از خدمات دولتی، پرداخت جزای نقدی و … محکوم شدند.

وی همچنین از صدور حکم برای باند ۱۵ نفره اختلاس در سازمان اموال تملیکی استان یزد خبر داد و بیان کرد: این باند اقدام به جابجایی اموال مرغوب با اموال غیرمرغوب می کردند که حکم آنها صادر شده است.

دهشیری همچنین از صدور حکم یکی از شهرداران یزد و انفصال از خدمت وی همچنین پرونده برق منطقه ای خبر داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *