رئیس سازمان پزشکی قانونی: سالانه ۱۲ هزار پرونده سقط درمانی داریم

رزرو وقت مشاوره

برای دریافت مشاوره از تیم مرکب از بهترین مشاوران حقوقی، قضایی، ثبتی و روانشناسی کافی است درخواست خود را ثبت کنید

لینک کوتاه مطلب

https://www.moshaverambash.com/?p=7387

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما کاربردی باشد

درخواست مشاوره

به گزارش سایت«مشاورم باش» به نقل از خبرگزاری مهر،رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت:سقط جنایی با سقط درمانی متفاوت است و ما در سال ۱۲ هزار پرونده سقط درمانی داریم.

به گزارش خبرنگار مهر عباس مسجدی آرانی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک هفته قوه قضائیه گفت: شعار امسال قوه قضائیه تحول دستگاه قضا و خدمت به مردم است که باید سرلوحه کار همه قرار گیرد.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور بنای ما امیدآفرینی است چرا که دشمن با دسیسه‌های مختلفی، نقص‌های کوچک را بزرگ و امید را از دل مردم خالی می‌کند.

مسجدی با بیان اینکه سازمان پزشکی قانونی برای مردم مورد اطمینان است گفت: تأییدی که دستگاه‌های بین المللی در رابطه با اتفاق حادثه اوکراینی داشتند، باعث شد اعتماد به پزشکی قانونی بیشتر شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: پاسخگو بودن مسئولان در قبال مردم باعث شده که این سازمان از جایگاه خوبی در بین مردم برخوردار باشد.

وی ادامه داد: دیپلماسی علمی از جمله اهدافی است که پزشکی قانونی دنبال می‌کند. برنامه سازمان این است که بعد بین المللی خود را تقویت کند. بحث توجه و استفاده بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان هم از دیگر اهداف است.

مسجدی آرانی بر ضرورت تحقق سند تحول قضائی تاکید کرد و گفت: بحث تعالی بر سند تحول قضائی اضافه شده است. این سند ما را جرأت مند کرده تا بتوانیم در مسیر علمی خود حرکت کنیم.

وی با بیان استفاده از فناوری‌ها در پزشکی قانونی گفت: انتظار ما از دولت و مجلس این است که در حوزه سخت افزار کمک بیشتری به پزشکی قانونی داشته باشند. آنچه که برای پزشکی قانونی مهم است، تغییر نگرش و فکر است.

مسجدی آرانی ادامه داد: تحقق قانون جوانی جمعیت هم از دیگر برنامه‌های سازمان پزشکی قانونی است. در رابطه با سقط درمانی در این قانون دستورالعمل برای سازمان پزشکی قانونی لحاظ نشده است اما پزشکی قانونی به این موضوع ورود کرده است.

وی افزود: موضوع سقط جنین درمانی با سقط جنایی متفاوت است. در سال ۱۲ هزار پرونده سقط درمانی داریم. از مردم می‌خواهم از رجوع به پزشک نماها خودداری کنند. برخی از پرونده‌هایی که به کمیسیون‌های پزشکی قانونی ارجاع می‌شود، مربوط به همین پزشک نماها است. اگر مردم توجه لازم را داشته باشند قصور پزشکی هم کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: پزشکی قانونی هیچ خدمتی را جز در مراکز رسمی خود ارائه نمی‌کند. اعمال مجازات‌های جایگزین به جز مواردی از جمله پزشک نماها در حال بررسی است.

وی افزود: تیم‌های بحران پزشکی قانونی به خوبی در بحران‌ها فعال هستند که از جمله آن می‌توان به اتفاقات اخیر اشاره کرد.

مسجدی به تعیین تکلیف فرزندان حاصل ازدواج با اتباع خبر داد و گفت: ۸۰ هزار تا ۱ میلیون جمعیت پیش بینی شده که برای ساماندهی این افراد اقداماتی در حال انجام است.

وی به موضوع تکمیل بانک ژنتیک اشاره و تصریح کرد: تلاش ما بر قوی‌تر شدن این بانک است و ۱۴۰ هزار نمونه اخذ شده و ۱۳۰ هزار پروفایل هم تکمیل شده که این تعداد مربوط به مجرمین است. البته تفاهم‌نامه هایی برای بانک ژنتیک خلبانان و خبرنگاران هم منعقد شده است.

وی به پرونده تصادفات ساختگی اشاره کرد و گفت :۵۷۰ پرونده تصادفات ساختگی از سوی همکاران ما شناسایی شده است.

رئیس پزشکی قانونی ادامه داد: یکی دیگر از موارد مطروحه، پرونده شخصیت است که دولت هنوز ریالی در این باره پرداخت نکرده است. امیدوارم این موضوع حل و تا سال ۱۴۰۲ اعتبارات لازم در بودجه در نظر گرفته شود.

وی همچنین از ایجاد دانشکده علوم پزشکی قانونی خبر داد و گفت: علاوه بر این مهم، دپارتمان روانپزشکی هم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی می‌شود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *