رئیس سازمان پزشکی قانونی: دیپلماسی پزشکی زبان قابل‌ فهم و مؤثر در دنیا است

رزرو وقت مشاوره

برای دریافت مشاوره از تیم مرکب از بهترین مشاوران حقوقی، قضایی، ثبتی و روانشناسی کافی است درخواست خود را ثبت کنید

لینک کوتاه مطلب

https://www.moshaverambash.com/?p=7366

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما کاربردی باشد

درخواست مشاوره

به گزارش سایت«مشاورم باش» به نقل از خبرگزاری ایرنا، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: دیپلماسی پزشکی در حوزه سلامت، امروز زبان قابل‌ فهم و مؤثر در دنیا است و این ظرفیت در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که با دیپلماسی علمی و پزشکی با دنیا در ارتباط باشد.

به گزارش ایرنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، عباس مسجدی روز یکشنبه در جلسه شورای مدیران سازمان که با حضور کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به بررسی پرونده هایی با جنبه بین المللی در پزشکی قانونی از جمله موضوع هواپیمای اوکراینی، گفت: با توجه به نتایج دقیق و کارشناسی صورت گرفته در این پرونده‌ها، دنیا به پزشکی قانونی ایران احترام می گذارد.

وی افزود: مجموعه وزارت بهداشت و پزشکی قانونی ایران حرف‌های گفتنی بسیاری برای دنیا دارد و نه‌تنها در حوزه‌های علمی و پزشکی بلکه در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی نیز دستاوردهای قابل‌توجهی داشته است.

مسجدی با اشاره به مباحث جذاب پزشکی قانونی ایران برای دنیا اظهار داشت: ما تنها کشوری هستیم که در پزشکی قانونی تلفیقی از فقه، حقوق و پزشکی را داریم و در کنار مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، مرکز مطالعات فقهی نیز برای بررسی وجه فقهی خدمات سازمان فعال است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین با بیان پیشرفت‌های سازمان در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی که کشور در شرایط تحریم قرار دارد، فرصتی برای پزشکی قانونی ایجاد شده تا با تکیه‌ بر توان و تخصص نخبگان جوان و کارشناسان سازمان نسبت به تولید و ساخت تجهیزات موردنیاز خود اقدام کند که از آن جمله تولید کیت ژنتیک و دستگاه هموژنایزر در سال گذشته بود.

وی یادآور شد: سازمان در تولید مواد مصرفی و تجهیزات مورد نیاز همچنان با تمام توان تلاش می‌کند تا به هدف تعیین شده یعنی خودکفایی و بی‌نیازی از دیگر کشورها در تأمین مواد مصرفی و تجهیزات طی پنج سال آینده دست یابد.

مسجدی همچنین از پزشکی قانونی ایران به عنوان دست برتر منطقه در این حوزه یاد کرد و افزود: امیدواریم شاهد تقویت و توسعه هرچه بیشتر روابط سازمان با دیگر کشورها و درخشش بیش‌ از پیش مجموعه پزشکی قانونی در منطقه و دنیا باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *