در اولین جلسه دادگاه واژگونی اتوبوس خبرنگاران چه گذشت؟

رزرو وقت مشاوره

برای دریافت مشاوره از تیم مرکب از بهترین مشاوران حقوقی، قضایی، ثبتی و روانشناسی کافی است درخواست خود را ثبت کنید

لینک کوتاه مطلب

https://www.moshaverambash.com/?p=7201

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما کاربردی باشد

درخواست مشاوره

به گزارش سایت «مشاورم باش» به نقل از سایت خبرآنلاین،وکیل خبرنگاران بازمانده سانحه اتوبوس ارومیه به تشریح جزئیات جلسه نخست دادگاه بررسی مقصران واژگونی این اتوبوس پرداخت و گفت: اولیای دم و خبرنگاران خواستار محکوم شدن مدیران مقصر شدند.

محمد داسمه وکیل خبرنگاران بازمانده در سانحه اتوبوس ارومیه با اعلام این خبر که جلسه نخست دادگاه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در محاکم ارومیه برگزار شد. با تاکید بر اهمیت این پرونده از جنبه عمومی ابراز داشت: به همین دلیل رئیس کل دادگستری این استان رسیدگی به این پرونده را به رئیس مجتمع شهید بهشتی واگذار کرده است.

داسمه با اشاره به اینکه در این جلسه 3 ساعته پدر مرحوم مهشاد کریمی اعلام کرد که مطالبه ما گرفتن دیه از خاطیان این حادثه نبوده و به دنبال تحقق عدالت و محکومیت مدیرانی هستیم که در تامین ایمنی این سفر کوتاهی کردند ، ادامه داد: سلطان محمدی همسر مرحوم مهشاد کریمی نیز بر اجرای عدالت و محکوم شدن مدیران مقصر تاکید داشت و درخواست کرد برای جلوگیری از اهمال کاری های مشابه در آینده مسئولان خاطی سفر بازخواست شوند. چون علاوه بر راننده برنامه ریزان مدیران سفر نیز باید پاسخگوی زمینه سازی این اتفاق تلخ و جبران ناپذیر هستند.

وی با بیان اینکه در این جلسه به عنوان وکیل خبرنگاران حاضر در این سانحه بر این مساله تاکید داشتم که همگی مسئولان این سفر باید به اندازه سهم‌شان مقصر شناخته شوند، گفت: مدیران و راننده براساس نظریه اشتراک در مسئولیت که ریشه فقهی و قانونی دارد و به دادگاه ارائه شد، مقصر هستند.

این وکیل دادگستری گفت: لایحه‌ای پس از جلسه تقدیم دادگاه شده و قرار شد تا هفته آینده لوایح تکمیلی نیز ارائه شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *