تخصیص کد ثنا برای خیرین کشور با ثبت نام در سامانه‌های مشارکتی قوه قضاییه

رزرو وقت مشاوره

برای دریافت مشاوره از تیم مرکب از بهترین مشاوران حقوقی، قضایی، ثبتی و روانشناسی کافی است درخواست خود را ثبت کنید

لینک کوتاه مطلب

https://www.moshaverambash.com/?p=7308

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما کاربردی باشد

درخواست مشاوره

به گزارش سایت«مشاورم باش» به نقل از خبرگزاری فارس، مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی گفت: یکی از دلایلی که خیرین، قوه قضائیه را برای همراهی انتخاب کردند این است که بزرگترین جامعه هدفی که می‌خواهند به آن خدمت کنند در مسیر فعالیت‌های قوه قضائیه و دادگستری‌ها است که قابل شناسایی و تعرفه هستند.

اسماعیل حسن‌زاده در ابتدای نشست هم‌اندیشی با مجمع خیرین سلامت کشور که با حضور جمعی از خیران این مجمع برگزار شد ضمن خیر مقدم به خیرین، آن‌ها را به واسطه اعمال نیکوکارانه نشانه‌های خداوند بر زمین دانست و اظهار کرد: یکی از دلایلی که خیرین، قوه قضائیه را برای همراهی انتخاب کردند این است که بزرگترین جامعه هدفی که می‌خواهند به آن خدمت کنند در مسیر فعالیت‌های قوه قضائیه قرار دارد که اگر اقدامات خداپسندانه و پیشگیرانه به موقع انجام می‌شد شاید مسیر زندگی خیلی از بزهکاران تغییر می‌کرد.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی در این نشست، به اهمیت مشارکت‌های مردمی در سند تحول قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل قرار گرفتن قوه قضائیه در کنار سمن‌های مردم‌نهاد و خیرین این است که ماموریت‌های این قوه با مشارکت‌ها و نهادهای مردمی و در اصطلاح مردمی شدن در قانون اساسی و قوانین عادی کشور آمده است.

وی افزود: قوه قضائیه است که می‌تواند مستحق و محروم را به نحو احسن به خیرین معرفی کند تا لایه‌های ضعیف جامعه و حتی افرادی که به علت فقر اقتصادی مرتکب جرم می‌شوند توسط خیران نجات پیدا کنند؛ قوه قضائیه به خصوص معاونت اجتماعی و پیشگیری در این زمینه همراه نیکوکاران است.

حسن‌زاده ادامه داد: اگر نیکوکاران در جایی بخواهند قدم خیری بردارند ولی درگیر مشکلات قضائی می‌شوند، قوه قضائیه در آنجا به آن‌ها کمک حمایتی می‌کند تا مشکلات مانع از انجام امور خیرخواهانه آن‌ها نشود و برخی موانع خیرین در دسترسی به جامعه هدف و ورود به اماکن را رفع خواهد کرد.

در ادامه جلسه جمعی از مسئولان نهادهای مردمی و اعضا مجمع خیرین سلامت کشور به بیان نظرات و مشکلات پرداختند که بیشتر متوجه ساخت بیمارستان و مدارس در مناطق کم‌‌برخوردار بود؛ همچنین برای کمک به فقرزدایی و ایجاد اشتغال نیز طرح‌هایی را پیشنهاد دادند تا اقدامات موثر در این زمینه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و ورودی پرونده‌ به قوه قضائیه باشد.

حسن‌زاده پس از شنیدن نظرات و مشکلات حاضران در جلسه گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری و کاهش وقوع جرم در جامعه از راهکارها و نظرات اعضا مجامع خیرین استقبال و استفاده می‌کند.

وی در واکنش به طرح موضوع وجود برخی تجهیزات پزشکی کمیاب و لازم برای درمان بیماران در انبارهای سازمان اموال تملیکی توسط یکی از حاضران، اعلام کرد: حتما پیگیری‌های لازم به‌عمل می‌آید تا قطعات و دستگاه‌های پزشکی اگر در این انبارها بلااستفاده مانده در اختیار خیرین قرار بگیرد تا با کمک آن‌ها تعداد بیشتری از بیمارستان‌ها تجهیز شوند.

حسن‌زاده به اهمیت اطلاع‌رسانی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم تاکید کرد و گفت: در هفته قوه قضائیه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد. در همین زمینه سامانه‌هایی خریداری شده تا با لینک دادگستری‌های ۳۱ استان ۲۰۰ الی ۳۰۰ پیامک پیشگیرانه در یک لحظه برای مردم سراسر کشور ارسال شود.

وی در این نشست از تمامی خیریه‌ها و نیکوکاران خواست تا در سامانه‌های «مشارکت قوه قضائیه و سامانه مشارکت‌های مردمی (سجام)» ثبت‌نام کرده و پس از دریافت کد ثنا و احراز هویت گزارش‌های خود را به منظور رفع مشکلات جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارسال کنند زیرا تحقق دستور رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکلات خیران نیازمند مکانیزم است؛ با کددار شدن خیریه‌ها، گزارش‌های قضایی آنان در کمترین زمان ممکن رصد و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضائیه در پایان تاکید کرد: بخش بزرگی از جامعه نیازمند خدمات خیران در قوه قضائیه هستند که اگر خدمات خیرین به این بخش و قبل از ارتکاب جرم ارائه شود بسیاری از افراد مجرم نخواهند شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *