از تصویب برنامه های عملیاتی سال ۱۴۰۱ تا استقرار سامانه بانک اطلاعات مدیران قوه قضاییه/ تصویب لایحه جامع استخدامی قوه قضاییه در دست پیگیری است

رزرو وقت مشاوره

برای دریافت مشاوره از تیم مرکب از بهترین مشاوران حقوقی، قضایی، ثبتی و روانشناسی کافی است درخواست خود را ثبت کنید

لینک کوتاه مطلب

https://www.moshaverambash.com/?p=7180

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما کاربردی باشد

درخواست مشاوره

به گزارش سایت «مشاورم باش» به نقل از خبرگزاری میزان،سیاوش شفائی نیا اظهار کرد: با عنایت به رویکرد برنامه محوری در معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و نیز با هدف انسجام، هم افزایی و اثر بخشی فعالیت ها و اقدامات واحدها، تدوین برنامه های عملیاتی ۱۴۰۱ این معاونت از مهرماه ۱۴۰۰ آغاز و در اسفند ماه نهایی شد.

وی در تبیین فرآیند برنامه ریزی عملیاتی بیان کرد: تهیه گانت زمان بندی، تشکیل شورای برنامه ریزی معاونت، آموزش های اولیه نمایندگان واحدها، تدوین الگوی برنامه ریزی عملیاتی ۱۴۰۱، تهیه عناوین برنامه ها با همکاری و همفکری مدیران کل و کارشناسان هر یک از بخش ها و تایید آنها از سوی معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی از اقدامات مهم در این فرآیند بوده سپس با استقرار سامانه برنامه و بودجه عناوین برنامه ها و گام های عملیاتی در این سامانه بارگذاری و دسترسی لازم برای کاربران ایجاد شد.

شفائی نیا با اظهار امیدواری برای نهادینه شدن امر برنامه ریزی در معاونت مذکور به عنوان یکی از اقدامات تحولی، از تسری آن به معاونت های متناظر استانی برای سال آتی خبر داد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و کادرسازی در ارائه تشریحی از عملکرد سال ۱۴۰۰ این دفتر اذعان کرد: در سال ۱۴۰۰ نمایندگان دفتر برنامه ریزی و کادرسازی در چهار سفر استانی مربوط به استانهای خوزستان، گلستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در معیت هیات نظارت ستادی قوه قضاییه شرکت داشتند که گزارش بررسی ها و نظارت های به عمل آمده به همراه پیشنهادات مربوطه برای مراجع ذیربط ارسال شد.

وی از تداوم برگزاری کانون ارزیابی مدیران قضایی با حضور قضات عالی رتبه و کانون ارزیابی مدیران اداری با حضور تعدادی از مدیران و کارکنان خبره و متخصص خبر داد و گفت : ۹۴ جلسه در کانون ارزیابی مدیران قضایی تشکیل شد. در این جلسات ۵۲۶ نفر از متقاضیان سمت های مدیریتی قضایی مورد ارزیابی قرار گرفتند. همچنین طی برگزاری ۵۰ جلسه در کانون ارزیابی مدیران اداری ۳۷۳ نفر از متقاضیان پست های مدیریتی نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

شفائی نیا پیگیری مصوبات شورای عالی قوه قضاییه مرتبط با تکالیف معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی، تهیه و تنظیم گزارش ماهانه و سالانه معاونت منابع انسانی و امورفرهنگی و ارسال آن به مراجع ذیربط، شرکت در جلسات کمیسیون ویژه سند تحول قضایی، تدوین پیش نویس اولیه شیوه نامه اجرایی دستورالعمل کادرسازی مدیران را از جمله سایر اقدامات این دفتر در سال ۱۴۰۰ نام برد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به رهنمودها و تاکیدات معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ، دفتر برنامه ریزی و کادرسازی در سال ۱۴۰۱ وظایف و ماموریت های خطیری را عهده دار خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر پیگیری و نظارت بر اجرای برنامه های عملیاتی مربوط به ادارات کل معاونت، تهیه، تنظیم و تایید و ابلاغ برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی در ستاد مرکز و نیز معاونت های متناظر استانی، از مهمترین اقدامات تحولی و زیربنایی این دفتر در سال جاری خواهد بود.

شفائی نیا با اشاره به برنامه های این دفتر در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: ایجاد سامانه جامع عملکرد قضات، طراحی نظام پیشنهادات در سطح معاونت، پیاده سازی مدل ۳۴۰۰۰( ارزیابی فرآیند های منابع انسانی) در سطح قوه قضاییه، پیگیری تصویب لایحه جامع استخدامی قوه قضاییه و همچنین نیازسنجی تعداد منابع انسانی مور نیاز به تفکیک واحدهای سازمانی در مرکز و استان ها از مواردی است که باید پیگیری شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و کادرسازی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در پایان سخنان خود با اشاره به اقدامات و برنامه های بسیار مهم سال ۱۴۰۱ در حوزه کادرسازی و جانشین پروری عنوان کرد: در این حوزه ، تدوین مدل شایستگی مدیران، تدوین شیوه نامه اجرایی موضوع ماده ۴ دستورالعمل کادرسازی، تدوین دستورالعمل شرایط نخبگی در دستگاه قضایی، ارتقاء عملکرد کانون های ارزیابی مدیران قضایی و اداری، طراحی و استقرار سامانه بانک اطلاعات مدیران پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *